توضيح المسائل وهابيت

parandi2

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
عجیب‌ترین فتوای وهابیت صادر شد

واژه القاعده ياد آور مفاهيم بيشماري است که اصلي ترين آن افراط گرايي است و مخاطبان اوليه آن نيز زنان هستند. زنان در طول دهه ها حاکميت افراط گرايانه در کشورهاي اسلامي انواع محدوديتها را تجربه کرده اند. اکنون نيز نوبت زنان عراق است تا با اينگونه احکام القاعده اي مواجه شوند.

به گزارش شيعه آنلاين، جديدترين احکام القاعده‌اي که بيشتر به يک شوخي مي ماند به تهديد جديدي براي زنان در کشوري مانند عراق تبديل شده است. حکم ممنوع بودن خريد براي زنان که با گذشت سالها شکل قابل قبولتري يافته اين بار بر روي مسائل جنسيتي دست گذاشته و به هر نماد مذکر تعلق گرفته است.

روزنامه "ديلي تلگراف" چاپ لندن در شماره هفته گذشته خود نوشت: خريد خيار براي زنان عراقي ممنوع شده است. اين حکم توسط يک مفتي وابسته به القاعده صادر شده و زنان را از خريدن خيار منع کرده و استدلال وي نيز مردانه بودن آن است!

صدور چنين فتواهايي از جانب برخي مفتي هاي افراطي پيش از اين نيز ديده شده است. در يکي از مواردي که خبرگزاري رويترز به آن پرداخته نيروهاي شبکه القاعده بزهاي ماده را به دليل مؤنث بودن به قتل مي رسانده اند. براي جلوگيري از اين اقدام حکم مفتي بر اين قرار گرفته که براي اين حيوانات نوعي پوشش تهيه شود تا از پيش آمدن چنين حالتي جلوگيري بنمايد.

در آوريل سال 2007 خبرنگار آسوشيتد پرس گزارش داد شبکه القاعده در شهر بعقوبه عراق قرار گرفتن جعبه ها و ظروف حاوي گوجه فرنگي را در کنار ظروف خيار ممنوع کرده و ميوه فروشان ملزم شده اند چنين دستوري را اجرا نمايند.

اين گزارشها نشانگر اوج افراط گرايي و اجبار براي نشان دادن آن در شئونات زندگي از سوي وابستگان به شبکه القاعده است. خبرهاي چنين اقداماتي که امروز با نام شبکه القاعده در رسانه هاي غربي منتشر شده و به اسلام منتسب مي شود به روايتهايي مضحک در مورد القاعده تبديل شده است، با اين حال نوک پيکان تمام چنين تبليغاتي مسلمانان هستند که در بيشتر کشورهاي غربي با نام تروريست و خشونت طلب از آنان ياد مي شود.



منبع


 

parandi2

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
فتوای تحریم فروش سگ و گربه در عربستان

مفتیان وهابی عربستان سعودی در جدیدترین فتوای خود فروش سگ و گربه در این کشور را حرام اعلام کردند.

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از مهر، مسئولان شورای امر به معروف و نهی از منکر ریاض در عربستان اعلام کردند که فتوای دینی شورای علمای بزرگ مسلمان به عنوان عالی‌ترین مرجع دینی این کشور را در خصوص ممنوعیت فروش سگ و گربه و حمل کردن آنها در خیابان و اماکن عمومی از چهارشنبه اجرا می‌کنند.

منبع
 

parandi2

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
فتوای ازدواج مجاهدین با دختران کوچک

فتوای ازدواج مجاهدین با دختران کوچک

طی چند ماه اخیر چندین خبر در مورد ازدواج اجباری دختران کوچک و کم سن و سال با مردان بزرگ و پیر در برخی کشورهای عربی مانند عراق، عربستان، یمن، اردن، مصر و مراکش شنیده شده است.

به گزارش شیعه آنلاین، در بیشتر اینگونه ازدواج ها نیاز مادی پدر دختر و فقر شدید خانواده وی موجب شده که او را به ازدواج مردی ثروتمند در آورند که دهها سال از او بزرگ تر و حتی گاهی بسیار پیر است.

برای نمونه "ک. حسین" شهروند عراقی 65 ساله ای که بیش از سی سال است در هلند زندگی می کند. او اکنون کار نمی کند و خرج خود را از طریق حقوق بازنشستگی بیمه تأمین اجتماعی بدست می آورد. او از نظر مالی وضعیت ایده‌آلی ندارد بلکه نسبت به وضعیت معیشتی عراق و فقر حاکم در این کشور، فردی ثروتمند به نظر می رسد.

او اکنون بدون اطلاع همسرش به عراق سفر کرده تا با دختر کم سن و سالی ازدواج کند. او می گوید: من تنها عراقی نیستم که چنین کاری می کنم. بسیاری دیگر از افراد نیز کار مشابه مرا می کنند. دوست خود من 55 سال سن دارد با دختر 18 ساله ای ازدواج کرد و او را با خود به بلژیک برد.

طی سال‌های اخیر که آمریکا عراق را به اشغال خود درآورده، گروه‌های مسلحی که خود را مجاهد می نامند، خانواده های عراقی را وادار و قانع می کردند که دختران کم سن و سال خود را به ازدواج آنان در آورند. این افراد به اصطلاح مجاهد، این خانواده های عراقی را با استفاده از فتواهایی که توسط شیوخ صادر شده بود، فریب می دادند. بیشتر جنگجویان این گروه‌های مسلح از کشورهای اردن، افغانستان، یمن، عربستان، الجزایر، مراکش و غیره بودند که برای مبارزه علیه اشغالگران به عراق آمده اند. اینگونه ازدواجها توسط مجاهدین بیشتر در شهرهایی مانند فلوجه و دیالی صورت می گیرد.

در همین راستا شیخ "کامل الجبوری" از شیوخ عشایر عراقی سرشناس در شهر فلوجه در این باره می گوید: خانواده های عراقی از سوی این افراد که خود را مجاهد می نامیدند تهدید می شدند و به اجبار با دخترانشان ازدواج می کردند.

وی در ادامه می افزاید: آنان حتی ائمه مساجد فلوجه، بعقوبه و برخی دیگر مناطق را فریب داده بودند که فتواهایی صادر کنند و بر اساس آن اهالی این مناطق را به این کار دعوت و آنرا فریضه ای دینی معرفی کنند که ثواب زیادی هم در پی خواهد داشت.

شایان ذکر است شاید بتوان گفت دردناکترین داستان از این نوع چندی پیش در مصر رخ داد به طوریکه مردی 92 ساله قصد داشت دختری را که 75 سال از او کوچکتر است را به ازدواج خود در آورد، اما وزارت دادگستری این کشور اجازه چنین کاری را ندارد زیرا قانونی در مصر وجود دارد که بر اساس آن ازدواج با تفاوت سنی بالای 25 سال ممنوع است.

شایان ذکر است این مرد 92 ساله مصری نبود بلکه از دیگر کشورهای عربی بوده که برای چنین ازدواجی به مصر سفر کرد.

ناگفته نماند به رغم وجود چنین قانونی اما ممنوعیت مطلق برای چنین کاری وجود ندارد زیرا در ادامه این قانون آمده: در صورتیکه مرد ملکی به قیمت 7.5 هزار دلار را به نام دختر کند، می تواند او را به ازدواج خود در آورد، با هر فاصله سنی که باشد.

از بیشترین کشورهای عربی که ازدواج دختران در سنین کوچک در آن صورت می گیرد یمن است. به طوریکه بررسی های انجام شده توسط گروهی از اساتید دانشگاه صنعاء نشان می دهد 52% از دختران یمنی ازدواج کرده طی دو سال گذشته، کمتر از 15 سال سن داشته اند. این آمار نزد پسران 7% است.

غم انگیز ترین حادثه ای که در یمن طی چند ماه گذشته رخ داد، ازدواج "نجود محمدعلی" دخترک 8 ساله با مردی 30 ساله بود. البته دادگاه دو ماه پس از ازدواج، به دلیل به سن بلوغ نرسیدن این دخترک بیچاره، دستور طلاق وی را صادر کرد و در مقابل به خانواده دخترک دستور داد که باید به همسر دختر 250 دلار غرامت پرداخت کند.

گفتنی است این طلاق پس از آن صورت گرفت که دخترک قربانی با کمک اطرافیان خود از پدر و همسر سابقش نزد دادگاه خانواده شکایت کرد.


منبع
 

parandi2

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
جديدترين فتواي وهابيت در الجزاير؛ پرداخت نقدي زكات فطريه حرام است!

جديدترين فتواي وهابيت در الجزاير؛ پرداخت نقدي زكات فطريه حرام است!

بر اساس جديدترين فتواي صادر شده توسط افراطگرايان و وهابيون الجزاير، پرداخت زكات فطريه به صورت نقدي حرام اعلام شده است.

به گزارش شيعه آنلاين، اين فتوا در حالي صادر شد كه تنها چند روز پيش وزارت اوقاف اسلامي الجزاير زكات فطريه هر شهروند الجزايري را براي يك سال 80 دينار الجزايري اعلام كرده بود.



در فتواي جديد شيوخ وهابي الجزاير آمده كه پرداخت فطريه تنها به صورت عدس، آرد و غيره جايز و حلال است و در صورت پرداخت نقدي حرام مي‌شود.



شهروندان اين كشور پس از صادر شدن اين فتوا تعجب خود را اعلام كرده و گفتند: پرداخت نقدي با اينكه گران تر از پرداخت مواد غذايي مانند عدس، آرد و غيره مي‌شود، اما هزار برابر آسان‌تر است.



هر كليو عدس در الجزاير صد دينار و آرد صدو بيست دينار است در حاليكه زكات نقدي حداقل پانصد دينار خواهد شد.



در همين راستا روزنامه لوريون چاپ الجزاير نوشت: شهروندان معتقدند هدف از صدور چنين فتوايي تشويش اذهان عمومي در پرداخت فطريه است.



از سوي ديگر شيخ جليل أبوإسحاق از چهره هاي ديني سرشناس و غيروهابي الجزاير گفت: سلف صالح و گذشتگان از جمله علي بن أبي طالب، براء بن عازب، جابر بن سمرة، جرير بن عمر، عدي بن حاتم، مغيرة بن شعبه و ديگر صحابه نيز به جاي زكات فطريه مبلغ آن را پرداخت مي كردند.



شايان ذكر است اين اولين باري نيست كه شيوخ و چهره هاي ديني وهابيت در الجزاير و ديگر كشورهاي اسلامي چنين فتواهاي تعجب برانگيزي از خود صادر مي‌كنند كه بي‌شك موجب بد شدن چهره دين در جهان مي‌شود.

منبع
 

parandi2

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
قرضاوی: نوشیدن الکل با دوز کم ایرادی ندارد

قرضاوی: نوشیدن الکل با دوز کم ایرادی ندارد

فتواي "يوسف قرضاوي" مبني بر مجاز بودن نوشيدن مشروبات حاوي مقدار اندكي الكل بحث هايي را در قطر موجب شد و برخي آن را جنجال برانگيز دانستند‏.‏

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از جهان، "عبداللطيف آل محمود" سردبير روزنامه الشرق چاپ قطر در سرمقاله شماره روز پنجشنبه آن نوشت‏:‏ اين فتوا موجب بروز بحث و جدل در بين محافل مردمي شده است‏.‏



روزنامه العرب چاپ قطر نيز به نقل از "قرضاوي" نوشت‏:‏ نوشيدن مشروبات حاوي مقادير اندكي الكل كه از طريق تخمير طبيعي بدست آمده باشد، اشكالي ندارد‏.‏



"قرضاوي" گفته است‏:‏ وجود الكل به ميزان پنج در هزارم نوشيدني حرام نيست زيرا اين مقدار بسيار اندك است به ويژه اينكه الكل آن از تخمير طبيعي بدست آيد، بنابراين مشكلي در نوشيدن آن نمي بينم.‏



"آل محمود" در سرمقاله خود افزود‏:‏ ما و شيخ "قرضاوي" نيازي به اين فتوا نداشتيم و بي ترديد اين فتوا زمينه نوشيدن مشروباتي كه حاوي مقداراندكي الكل است فراهم مي كند و دليل كساني كه آن را مي نوشند نيز اين است كه ميزان الكل در قرآن و در سنت تعيين نشده است و اعلام مي دارند وقتي عالم و دانشمندي در موقعيت و جايگاه "قرضاوي" فتواي مجاز بودن آن را صادر كرده است چرا آن را ننوشيم؟



"آل محمود" افزود: به فرض اينكه الكل با تخمير طبيعي بدست آيد و به ميزان اندك باشد و موجب مستي نشود، عمليات تخمير مستمر است و متوقف نمي شود و اندازه گيري آن دشوار مي باشد بنابراين چه زماني مي توان خط قرمزي براي تحريم بودن ميزان آن تعيين كرد‏.


شيخ "قرضاوي" در اعلام موضع خود نسبت به انتقاداتي كه به وي وارد شده است گفت: اين انتقادات ناشي از عدم درك فتوا است و آنچه وي در اين باره گفته است پاسخ به درخواست توضيح در مورد نوشیدنی نيروزاي موجود در بازار است‏.‏




اين مبلغ قطري مصري الاصل گفت: مردم مي خواهند حكم شرعي در مورد مشروبات نيروزاي موجود در بازار را بدانند بنابراين هنگامي كه از من در اين مورد سوال كردند چاره اي جز توضيح اين موضوع براي مسلمانان نداشتم تا آنان خود را به ناحق در تنگنا و سختي قرار ندهند‏.‏



"قرضاوي" در ادامه افزود: نمي دانم اين فتوا چرا اينقدر جنجال برانگيز شده است‏.‏


از سوي ديگر "عبدالحميد الانصاري" مدير سابق دانشكده شريعت و اصول الدين قطر با تاييد فتواي شيخ "قرضاوي" گفت: از نظر مضمون فتوا و هدف توضيح و و روشنگري براي مردم با ايشان موافق هستم.‏




"قرضاوي" رياست اتحاديه جهاني علماي مسلمان را برعهده دارد‏.‏

منبع
 

parandi2

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دادن گل به بیمار حرام است

دادن گل به بیمار حرام است

علماي عربستان سعودي اخیرا طی بيانيه اي فتواي تحريم اهداي گل به بيماران را به اطلاع مسلمانان جهان رساندند.

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از جهان، در اين بيانيه آمده است: در پي افزايش گل فروشي هاي اطراف بيمارستان ها و اهداي گل از سوي عيادت كنندگان به بيماران، مركز پژوهش هاي علمي و دفتر افتاء عربستان سعودي برای صدور فتواي تحريم اهداي گل به بيماران اتفاق نظر كرده و آن را به آگاهي مسلمانان جهان مي رساند.



اين مركز همچنين با اشاره به دلايل صدور اين فتوا تصريح كرد: با توجه به اينكه آيين اهداي گل به بيماران سنتي است كه مسلمانان جهان از كشورهاي غربي اتخاذ كرده اند، لذا عمل كردن به آن غير مجاز است.



مركز مذكور همچنين در اين بيانيه آورده است: اهداي گل به بيمار علاوه بر اينكه از سنت هاي بلاد كفار است، هيچ منفعتي براي بيمار نخواهد داشت، لذا اهداي آن امري بيهوده است.



علماي مذكور در ادامه عنوان كردند: مصرف كردن اموال مسلمانان در راه هاي بيهوده اي همچون اهداي گل به بيماران، امري غير مجاز بوده و به جاي اين امر دعا كردن براي بيمار و آموزش راه هاي درمان الهي به آن امري پسنيده تر است.



يادآوري مي شود علماي عربستان سعودي چندي پيش اهداي گل سرخ در روز والنتاين را حرام اعلام كردند كه فروش گل سرخ در آن روز به طور كلي ممنوع شد


منبع
http://www.shia-online.ir/article.asp?id=405
 

parandi2

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بوسیدن دوست دختر در خیابان ایرادی ندارد

بوسیدن دوست دختر در خیابان ایرادی ندارد

فتوایی جدید که از سوی "جمال بنا" اندیشمند اسلامی مصر صادر شده، موجب به وجود آمدن جنجالی در میان علمای دینی و حقوقی شده است.

به گزارش شیعه آنلاین، "جمال بنا" که یکی از سرشناس ترین چهره های اسلامی مصر است به تازگی طی مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی "الساعه" اعلام کرده که "بوسیدن" دختران و پسران، حتی اگر هم ازدواج نکرده اند، در اماکن عمومی بلامانع است.



وی در ادامه این سخنان عجیب خود افزوده: این کار جزو گناهان کوچک به شمار می رود و ثواب موجب پاک شدن این گونه گناه ها می شود زیرا این گونه رفتارها از ضعف بشر نشأت می گیرد.



"بنا" در ادامه با دفاع شدید از ادعای خود افزود: در این عصر و دوران باید به واقعیت های غیرقابل انکار اعتراف کنیم و آن ناتوانی جوانان به ازدواج کردن به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی، و این درحالیست که خداوند غریزه جنسی را در بدن بشر قرار داده است.



این اندیشمند سرشناس مصری در ادامه برای اثبات ادعاهای خود گفت: نباید نسبت به این مشکلات بی توجهی کنیم زیرا خداوند در قرآن کریم می فرماید: "لا یکلف الله نفسا إلا وسعها ..". البته این به معنی تبلیغ فساد نیست بلکه پذیرفتن واقعیت است.



وی در ادامه گفت: متأسفانه همیشه سخنان من بد برداشت می شود در حالیکه من معتقدم "بر انسان واجب نیست که هر کار حرامی را انجام ندهد".



در واکنش به این اظهارات عجیب برخی از علمای الأزهر از جمله شیخ "جمال قطب" که در گذشته رئیس کمیته فتوا بود، صدور این "فتوا" را موجب افزایش "فحشا" دانسته اند.



"جمال قطب" در ادامه افزود: من بیش از 30 سال است که "بنا" را می شناسم. او درگذشته هم کشیدن سیگار برای روزه دار را حلال دانسته بود.



گفتنی است "جمال بنا" اکنون 81 سال سن دارد و در گذشته یکی از اعضای کمیته فتوا در دانشگاه الأزهر بوده است. قانون این کمیته اجازه نمی دهد افراد بعد از 80 سالگی عضو این کمیته باشند.

منبع
 

parandi2

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اگه رفتی خونه دیدی زنت حاملست از کرامت بزرگان دینه نه ***

اگه رفتی خونه دیدی زنت حاملست از کرامت بزرگان دینه نه ***

ممكن است بر اثر كرامت يكى از اولياء با آنكه مسافت بين زن و شوهر زياد است آن دو به ديدار يكديگر رسيده باشند و از اين راه فرزندى به وجود آمده باشد.

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از جهان، برخی علمای وهابیت به ارائه فتواهای عجیب شهره هستند اما اخیرا فتوایی منتشر شده که در نوع خود قابل تامل است؛ اگر مردى دخترش را كه در شرق جهان با وى زندگى مى كند به همسرى پسرى در آورد كه او در غرب جهان با پدرش زندگى مى كند و هيچگاه آن دو يكديگر را نبينند و از محل زندگى بيرون نروند، سپس شش ماه از ازدواج آنان بگذرد و آن دختر صاحب فرزند شود پدر او همان كسى خواهد بود كه در غرب دنيا زندگى مى كند، اگر چه هيچگاه همسرش را ملاقات نكرده و حتى نديده باشد.


همچنين اگر كسى را از لحظه عقد ازدواج به مدّت پنج سال زير نظر نگهبانان زندانى كنند، سپس آزاد شود و به منزلش برود و تعدادى فرزند در كنار همسرش ببيند همه آنان فرزندان وى خواهند بود اگر چه فرصت يك لحظه ديدار و ملاقات با همسرش را پس از عقد نداشته است.




اين امر امكانش دور از واقعيّت نيست، زيرا ممكن است بر اثر كرامت يكى از اولياء با آنكه مسافت بين زن و شوهر زياد است آن دو به ديدار يكديگر رسيده باشند و از اين راه فرزندى به وجود آمده باشد.

منبع
 

elhamanwar

عضو جدید
اگر مسلمونهای واقعی همه وحدت داشتن این احمقها جرات نسبت دادن یه همچین کثافت کاری هارو به اسلام نداشتن.به امید ظهور
 

emajid16

عضو جدید
کاربر ممتاز
عجیب‌ترین فتوای وهابیت صادر شد​


واژه القاعده ياد آور مفاهيم بيشماري است که اصلي ترين آن افراط گرايي است و مخاطبان اوليه آن نيز زنان هستند. زنان در طول دهه ها حاکميت افراط گرايانه در کشورهاي اسلامي انواع محدوديتها را تجربه کرده اند. اکنون نيز نوبت زنان عراق است تا با اينگونه احکام القاعده اي مواجه شوند.​

به گزارش شيعه آنلاين، جديدترين احکام القاعده‌اي که بيشتر به يک شوخي مي ماند به تهديد جديدي براي زنان در کشوري مانند عراق تبديل شده است. حکم ممنوع بودن خريد براي زنان که با گذشت سالها شکل قابل قبولتري يافته اين بار بر روي مسائل جنسيتي دست گذاشته و به هر نماد مذکر تعلق گرفته است.

روزنامه "ديلي تلگراف" چاپ لندن در شماره هفته گذشته خود نوشت: خريد خيار براي زنان عراقي ممنوع شده است. اين حکم توسط يک مفتي وابسته به القاعده صادر شده و زنان را از خريدن خيار منع کرده و استدلال وي نيز مردانه بودن آن است!

صدور چنين فتواهايي از جانب برخي مفتي هاي افراطي پيش از اين نيز ديده شده است. در يکي از مواردي که خبرگزاري رويترز به آن پرداخته نيروهاي شبکه القاعده بزهاي ماده را به دليل مؤنث بودن به قتل مي رسانده اند. براي جلوگيري از اين اقدام حکم مفتي بر اين قرار گرفته که براي اين حيوانات نوعي پوشش تهيه شود تا از پيش آمدن چنين حالتي جلوگيري بنمايد.

در آوريل سال 2007 خبرنگار آسوشيتد پرس گزارش داد شبکه القاعده در شهر بعقوبه عراق قرار گرفتن جعبه ها و ظروف حاوي گوجه فرنگي را در کنار ظروف خيار ممنوع کرده و ميوه فروشان ملزم شده اند چنين دستوري را اجرا نمايند.

اين گزارشها نشانگر اوج افراط گرايي و اجبار براي نشان دادن آن در شئونات زندگي از سوي وابستگان به شبکه القاعده است. خبرهاي چنين اقداماتي که امروز با نام شبکه القاعده در رسانه هاي غربي منتشر شده و به اسلام منتسب مي شود به روايتهايي مضحک در مورد القاعده تبديل شده است، با اين حال نوک پيکان تمام چنين تبليغاتي مسلمانان هستند که در بيشتر کشورهاي غربي با نام تروريست و خشونت طلب از آنان ياد مي شود.





به نظر من مردان هم باید از خریدن لیمو منع شوند(بخاطر زنانه بودنش)
 

fire dragon

عضو جدید
کاربر ممتاز
البته اینجا هم نمو نه های وطنی این فتواها رو می شه دید
مثل گذاشتن عینک آفتابی بالای سر جریمه داره یا پوشیدن چکمه برای زنان حکم تبرج را دارد و...
 

bpcom

عضو جدید
کاربر ممتاز
البته اینجا هم نمو نه های وطنی این فتواها رو می شه دید
مثل گذاشتن عینک آفتابی بالای سر جریمه داره یا پوشیدن چکمه برای زنان حکم تبرج را دارد و...

در مملكت ما هم گاهي بعضي از آقايون هم از اين تزهاي خنده دار از خودشون در ميكنند البته نه به اين غلظت;)
 

babi charlton

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگر مسلمونهای واقعی همه وحدت داشتن این احمقها جرات نسبت دادن یه همچین کثافت کاری هارو به اسلام نداشتن.به امید ظهور
http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon_gol.gifhttp://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon_gol.gif
 

arman23

عضو جدید
اسم اسلام رو این کثافت ها تو دنیا خراب کردن

در مملكت ما هم گاهي بعضي از آقايون هم از اين تزهاي خنده دار از خودشون در ميكنند البته نه به اين غلظت;)

میشه مثال بفرمایید؟

کمال بی انصافی است که فقه جعفری رو با دست ساخته استعمار مقایسه کنید

عجب آدمای بدبختی هستن!!!(تازه دارن مثل ما میشن.)

تازه دارن میشن مثل شما؟ یعنی وضع افغانستان اینقدر بده؟؟؟
 
آخرین ویرایش:
بالا