فتواهای خنده دار و عجیب وهابیون

satelo

عضو جدید
سلام

این تاپیک رو ایجاد کردم تا شما رو به یه سری از فتوا های وهابیت آشنا کنم

شما هم اگه چیزی پیدا کردید قرار بدید بد نیست تا دوستان خوبمون بیشتر با این وهابیون ... آشنا بشن.


بستن کمربند ایمنی حرام است!

مفتی البانی: پوشیدن کمربند ایمنی حرام است! زیرا مانع قضا و قدر می شود!!!

شستن گوشت قبل از پختن بدعت است

ابن تیمیه(بزرگ فرقه وهابیت) : شستن گوشت بدعت است، چنانکه اصحاب پیامبر رضوان الله علیهم در عهد پیامبر(ص) گوشت را بدون شستن می پختند و می خوردند.

بچه دارشدن از راه دور!
برخی علمای وهابیت به ارائه فتواهای عجیب شهره هستند اما اخیرا فتوایی منتشر شده که در نوع خود قابل تامل است؛ اگر مردى دخترش را كه در شرق جهان با وى زندگى مى كند به همسرى پسرى در آورد كه او در غرب جهان با پدرش زندگى مى كند و هيچگاه آن دو يكديگر را نبينند و از محل زندگى بيرون نروند، سپس شش ماه از ازدواج آنان بگذرد و آن دختر صاحب فرزند شود پدر او همان كسى خواهد بود كه در غرب دنيا زندگى مى كند، اگر چه هيچگاه همسرش را ملاقات نكرده و حتّى نديده باشد.

و همچنين اگر كسى را از لحظه عقد ازدواج به مدّت پنج سال زير نظر نگهبانان زندانى كنند، سپس آزاد شود و به منزلش برود و تعدادى فرزند در كنار همسرش ببيند همه آنان فرزندان وى خواهند بود اگر چه فرصت يك لحظه ديدار و ملاقات با همسرش را پس از عقد نداشته است.
اين امر امكانش دور از واقعيّت نيست، زيرا ممكن است بر اثر كرامت يكى از اولياء با آنكه مسافت بين زن و شوهر زياد است آن دو به ديدار يكديگر رسيده باشند و از اين راه فرزندى به وجود آمده باشد.

خوردن زعفران حرام است!

سؤال : ميگويند كه زعفران جزء مواد مخدر است وحرام ميباشد , آيا اين خبر صحت دارد ؟
جواب :

الحمد لله رب العالمين , درود بر حضرت خاتم انبيا و رسل محمد وبر آل وتمامي اصحابش وتابعين , وكساني كه

به احسان تابع آنها هستند تا روز قيامت , واما بعد :

زعفران مواد مخدر است , خوردنش جايز نيست و همجنين مخلوط كردنش با غذا نزد أكثر فقهاء , و بعضي از آنها كمي از زعفران را كه مخدر كننده نباشد جايز ميدانند . وخداي بزرگ داناتر است .

عبد الله النجدي: فوتبال حرام است مگر با اين شروط و ضوابط.

علماي سلفي الجزاير در فتوايي جنجال‏برانگيز خوردن زولبيا (شيريني مخصوص ماه رمضان) را حرام اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاري ابنا، يکي از شيوخ سلفي در کشور آفريقايي الجزاير در فتوايي زولبيا را که در الجزاير با نام «الطمينه» شناخته مي‏شود و در ماه مبارک رمضان از شيريني‏هاي پرطرفدار در اين کشور به شمار مي‌رود، تحريم اعلام کرد.

«شيخ محمدعلي فرکوس المکني» معروف به ابو‏عبدالعزيز، در فتوايي حکم حرمت الطمينه و شيريني‏هاي ديگري که در ماه رمضان استفاده مي‏شود را صادر کرد.بدين ترتيب بسياري از مريدان و پيروان وي خود را از خوردن اين شيريني لذيذ که به گفته ابو‏عبدالعزيز «بدعت» به شمار مي‌رود که در دين وارد شده است، محروم کردند.

وي دليل ديگر حرمت خوردن اين شيريني را وجود بخشي صليبي‏مانند در ميان اين شيريني ذکر مي‏کند. وي مي‌افزايد: «براي تناول اين شيريني وجود دليل شرعي لازم است؛ در حالي كه چنين دليلي وجود ندارد»!شايان ذکر است فتاواي مضحک و عجيب زيادي از سوي مفتيان سلفي و وهابي صادر مي‏گردد که يکي از مهمترين دلايل آن، دوري لجوجانه آنها از معارف و تعليمات مفسران واقعي قرآن و سنت ـ يعني اهل‏بيت عليهم‏السلام ـ است.

يکي از شيوخ وهابي، استفاده از رستوران‌هاي بوفه‌باز (سلف سرويس) که در آن چندين نوع غذا سرو مي شود را حرام اعلام کرد


يک مفتي وهابي ديگري نيز "ميکي ماوس" را مرتد و ريختن خون آن را حلال کرده است!! فارغ از اينکه ميکي ماوس يک شخصيت کارتوني بوده و همين موضوع موجب انفجار بمب خنده در خبرگزاري‌هاي غربي و آمريکايي شده و دستمايه طنز طنزپردازان گرديده است.


مشاور دیوان ملکی عربستان در فتوایی جدید اعلام کرد: در مناطقی که برق به صورت مکرر قطع می‏شود، روزه گرفتن لازم نیست.


در یکی دیگر از فتاوی علمای وهابیت که در الجزایر صادر شد، پرداخت نقدی زکات فطریه را حرام اعلام کردند.
 

.MosTaFa.

کارشناس تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
سلام
گذاشتن این جور مطالب اگه با منبع باشه بهتره
 

Similar threads

بالا