اين كه مسوولان گفته اند بيست درصد سهميه كنكور تحصیلات تکمیلی به متاهلين اختصاص داده مي شود، ما را به چند نتيجه گيري متفاوت مي رساند:
۱. مسوولان، يك جورهايي به متاهلين مانند جانبازها و اسرا نگاه كرده اند. لابد از نظر آنها ازدواج به معني از دست دادن بعضي اعضاي كارآمد بدن مثل مغز و اعصاب و روان یا مشابه اسارت در زندان تاهل است و بنابراین بايد سهميه اي براي آن در نظر گرفت. در واقع چون ازدواج، به معني مسووليت ها و گرفتاري هاي متعدد است، مسوولان نخواسته اند مصيبت درس خواندن را هم به مجموعه مشكلات متاهلين اضافه كنند و در اين مورد يك آوانس اساسي به آنها داده اند، چرا که كمبود فرصت و فراغت فکری متاهلين براي مطالعه و استفاده از آي كيو و استعدادهاي فردي، از نظر مسوولان، يك جور ناتوانی ذهني حساب شده است. خدايي اش اگر مسوولان مربوطه به ظرافت اين نكته سنجی آفرين بگويند، ما راضي مي شويم كل صد درصد سهميه را بدهند به متاهلين عزيز، برود پي كارش!
۲. همان طور كه گاهي اوقات بعضي ها متوجه ارتباط گودرز با شقايق نمي شوند، مسوولان مورد نظر هم نتوانسته اند تمايزي بين كاركرد اعضاي حياتي بدن قايل شوند و خيال كرده اند هركس برفرض، فلان چیزش خوب كار مي كند، بهمان چیزش هم خوب كار مي كند! در حالي كه با سيم رابط هم نمي شود بعضي چيزها را به هم ربط داد و دانشجويان متاهل، لزوما دانشجويان بهتري نيستند تا شایسته اعطای امتیاز ویژه ای باشند.
۳. مسوولان با اين كار خواسته اند تجرد را تشويق كنند، چون همان طور كه ملاحظه مي فرماييد، هشتاد درصد سهميه كنكور تحصیلات تکمیلی به دانشجويان مجرد، و تنها بيست درصد از آن به دانشجويان متاهل اختصاص داده شده است!
۴. مسوولان مي خواهند سر متاهل ها به كتاب و درس و مشق گرم شود تا آنها زياد فكر و خيال نكنند و نفهمند چه بلايي به سرشان آمده. مجردها دل مشغولي ها و تفريحاتي به مراتب بيشتر و بهتر از درس خواندن دارند.
۵. مسوولان خیال می کنند تحصیلات تکمیلی برای زن و بچه مرد عیالوار، نان و آب می شود که اگر این طور می اندیشند، معلوم می شود از پایه و اساس در مورد تحلیل ارتباط میان تحصیل و تخصص با درآمد در مملکتمان، به بیراهه رفته اند.
۶. اصولا از نظر مسوولان مهم این است که جوان ها به هرجور ازدواجی تشویق شوند، حتی ازدواج صوری و مدت دار به منظور پیشرفت تحصیلی.
شعر مرتبط:
بارها پرسیده ای از من چرا
بین این زنها گرفتم من تو را
آن گرفتن گر مرا بدبخت کرد
درعوض اینک گرفتم دکترا!
۱. مسوولان، يك جورهايي به متاهلين مانند جانبازها و اسرا نگاه كرده اند. لابد از نظر آنها ازدواج به معني از دست دادن بعضي اعضاي كارآمد بدن مثل مغز و اعصاب و روان یا مشابه اسارت در زندان تاهل است و بنابراین بايد سهميه اي براي آن در نظر گرفت. در واقع چون ازدواج، به معني مسووليت ها و گرفتاري هاي متعدد است، مسوولان نخواسته اند مصيبت درس خواندن را هم به مجموعه مشكلات متاهلين اضافه كنند و در اين مورد يك آوانس اساسي به آنها داده اند، چرا که كمبود فرصت و فراغت فکری متاهلين براي مطالعه و استفاده از آي كيو و استعدادهاي فردي، از نظر مسوولان، يك جور ناتوانی ذهني حساب شده است. خدايي اش اگر مسوولان مربوطه به ظرافت اين نكته سنجی آفرين بگويند، ما راضي مي شويم كل صد درصد سهميه را بدهند به متاهلين عزيز، برود پي كارش!
۲. همان طور كه گاهي اوقات بعضي ها متوجه ارتباط گودرز با شقايق نمي شوند، مسوولان مورد نظر هم نتوانسته اند تمايزي بين كاركرد اعضاي حياتي بدن قايل شوند و خيال كرده اند هركس برفرض، فلان چیزش خوب كار مي كند، بهمان چیزش هم خوب كار مي كند! در حالي كه با سيم رابط هم نمي شود بعضي چيزها را به هم ربط داد و دانشجويان متاهل، لزوما دانشجويان بهتري نيستند تا شایسته اعطای امتیاز ویژه ای باشند.
۳. مسوولان با اين كار خواسته اند تجرد را تشويق كنند، چون همان طور كه ملاحظه مي فرماييد، هشتاد درصد سهميه كنكور تحصیلات تکمیلی به دانشجويان مجرد، و تنها بيست درصد از آن به دانشجويان متاهل اختصاص داده شده است!
۴. مسوولان مي خواهند سر متاهل ها به كتاب و درس و مشق گرم شود تا آنها زياد فكر و خيال نكنند و نفهمند چه بلايي به سرشان آمده. مجردها دل مشغولي ها و تفريحاتي به مراتب بيشتر و بهتر از درس خواندن دارند.
۵. مسوولان خیال می کنند تحصیلات تکمیلی برای زن و بچه مرد عیالوار، نان و آب می شود که اگر این طور می اندیشند، معلوم می شود از پایه و اساس در مورد تحلیل ارتباط میان تحصیل و تخصص با درآمد در مملکتمان، به بیراهه رفته اند.
۶. اصولا از نظر مسوولان مهم این است که جوان ها به هرجور ازدواجی تشویق شوند، حتی ازدواج صوری و مدت دار به منظور پیشرفت تحصیلی.
شعر مرتبط:
بارها پرسیده ای از من چرا
بین این زنها گرفتم من تو را
آن گرفتن گر مرا بدبخت کرد
درعوض اینک گرفتم دکترا!